Sukses

Presiden Susilo Tiba di Malaysia

Presiden Susilo Bambang Yudhoyono tiba di Kuala Lumpur untuk lawatan selama dua hari. Kedatanagn SBY di malaysia dalam rangka pertemuan bilateral antara Indonesia dan malaysia yang dilakukan setiap tahun, dan Tahun 2010 telah memasuki tahun ketujuh.

Liputan6.com, Sepang: Presiden Susilo Bambang Yudhoyono tiba di Kuala Lumpur untuk lawatan selama dua hari. Kedatanagn SBY di malaysia dalam rangka pertemuan bilateral antara Indonesia dan malaysia yang dilakukan setiap tahun, dan Tahun 2010 telah memasuki tahun ketujuh.

Kedatangan presiden bersama Ibu Negara Ani Yudhoyono dan rombongannya di Kompleks Bunga Raya, Bandara Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) pada pukul 9 pagi disambut oleh Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman dan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani Datuk Seri Noh Omar. SBY dijadwalkan melakukan pertemuan tertutup dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untuk membicarakan hubungan bilateral kedua negara. Rabu (19/5) SBY ijadual berpidato di Forum Ekonomi Islam Dunia (WIEF) di Pusat Konvensi Kuala Lumpur. (Bernama)

* Fakta atau Hoaks? Untuk mengetahui kebenaran informasi yang beredar, silakan WhatsApp ke nomor Cek Fakta Liputan6.com 0811 9787 670 hanya dengan ketik kata kunci yang diinginkan.

    Video Terkini